فشار سنج

فشار سنج خون دستگاهی است که در پزشکی برای اندازه گیری فشار خون افراد استفاده می شود. نیروی وارده به سرخرگها ( با ورود خون به داخل سرخرگها در اثر پمپاژ قلب )، فشار خون نامیده می شود. به عبارتی دیگر فشار خون یعنی فشاری که خون در هر انقباض عضله قلب به دیواره سرخرگها وارد می کند.

فشار خون دارای یک میزان ماکزیموم (فشار خون سیستولی) ویک میزان مینیموم (فشار خون دیاستولی) می باشد. در هنگام تعیین وگزارش فشار خون هر دو میزان باید ذکر شود.

سنجش فشار خون در منزل، یکی از مهم ترین اصولی است که به کمک یک دستگاه سنجش فشار خون امکان پذیر است

سنجش فشار خون برای تشخیص های پزشکی ، درمان و پیشگیری بیماری ها حائز اهمیت است. لازم است نوسانات فشار خون و میزان خیلی پایین یا بالای آن در افراد دارای بیماری های مرتبط با فشار خون مداوم کنترل شود. برای این منظور می توان از انواع دستگاه فشار خون کمک گرفته و این فاکتور مهم در سلامتی را اندازه گیری کرد.

انواع دستگاه فشار خون

1.دستگاه فشار خون جیوه ای:

می توان گفت این مدل دقیق ترین و جزو اولین دستگاه ها برای سنجش فشار خون می باشد که از دیر باز مورد استفاده قرار گرفته است. در این دستگاه ستونی حاوی جیوه وجود دارد که برای اندازه گیری فشار خون فرد تغییر می کند. فشار سنج جیوه ای میزان خطای بسیار پایین و دوام بالایی دارد و به همین دلیل دستگاه فشار سنج جیوه ای بین پزشکان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

2.فشار سنج عقربه ای: این مدل از فشارسنج ها پر مصزف ترین و متداول ترین دستگاه سنجش فشار خون می باشد. فشار سنج عقربه ای دارای یک کیسه باد می باشد که توسط یک تلمبه پر می شود تا جایی که با وارد آآوردن فشار بر روی شریان ها آن ها را می بندد در این دستگاه فنردار، فشار هوا باعث حرکت عقربه روی صفحه می شود و به این صورت فشار خون را نشان می دهد.

3.فشار سنج دیجیتالی:

یکی از جدیدترین انواع فشار سنج ها می باشد که به دلیل کاربری آسانی که نسبت به سایر انواع دارد با استقبال فراووانی از سوی خانواده ها مواجه شده است. فشار سنج دیجیتالی دارای یک مانیتور و یک کیسه باد می باشد و فشار خون را به شکل دیجیتالی در زمان کوتاه و دقت بالا محاسبه می کند.

4.دستگاه فشارسنج سخنگو:

تفاوت این نوع از فشارسنج ها با دیگر مدل ها در قابلیت سخنگو بودن است، به این معنا که دستگاه از طریق اسپیکرهای تعبیه شده بر روی خود مقدار قرائت را بیان می کند. معمولا فشارسنج ها از طریق صفحه نمایشگر مقادیر عددی را نمایش می دهند ولی قابلیت سخنگو بودن برای افراد نابینا، کم بینا، کهنسال بسیار مناسب است فشارسج های دیجیتالی سخنگو نیاز به آموزش خاصی ندارند و عملیات خودکار آنها باعث می شود افراد کم تجربه نیز به راحتی از آن استفاده کنند.

فواید و معایب استفاده از فشار سنج سخنگو:

فواید:

1. استفاده از آن برای کاربران بی تجزبه ساده است.

2. مناسب برای افراد نابینا، کم بینا و کهنسال است.

3. نیاز به استتوسکوب برای قرائت ندارد.

4. از زبان های گوناگون اعم از: فارسی، انگلیسی، آلمانی ، ترکی و غیره… پشتیبانی می کند.

معایب:

1. ممکن است به اندازه دستگاه های دستی دقیق نباشد.

2. نیاز به باتری یا منبع تغذیه برای کار کردن دارد.

3. استفاده کمتری توسط متخصصین مراقبت های بهداشتی دارد.

همانطور که می بینید کیفیت ساخت، دقت، ویژگی ها (حافظه داخلی، اندازه کاف ) و قیمت فشارسنج ها می تواند به طور گسترده ای بسته یه مورد استفاده و نیازهای فرد متفاوت باشد.

واحد فروش:

☎️034-34228887

?09132930456

تجهیزات پزشکی، افراتجارت کریمان، دستگاه فشارسنج، دستگاه فشارسنج جیوه ای، دستگاه فشار سنج عقربه ای، دستگاه فشار سنج دیجیتال، دستگاه فشار سنج سخنگو، فشارسنج دیجیتال،فشارسنج جیوه ای، فشارسنج سخنگو، فششارسنج مچی، فشارسنج بازویی